Bank Pekao wprowadza kolejne innowacje do swojej oferty dla klientów detalicznych. Już 14 grudnia dostępne będą funkcjonalne karty MasterCard Debit, umożliwiające m.in. płatności bezstykowe (PayPass). Kolejną nowością, z której klienci będą mogli korzystać od stycznia, jest sprzętowy PekaoToken, służący do autoryzowania transakcji w Internecie.
Pekao SA jest największym w Polsce bankiem, który wprowadzi na masową skalę karty z systemem płatności zbliżeniowych PayPass. MasterCard Debit - zaawansowana technologicznie karta płatnicza, dzięki której Pekao wdroży płatności zbliżeniowe - będzie standardową kartą dla nowootwieranych Eurokont. Również dotychczasowi klienci będą mieli możliwość skorzystania z nowej karty bez dodatkowych opłat. Kolejną funkcjonalnością tej karty jest możliwość wypłaty pieniędzy w systemie CashBack podczas płacenia za zakupy. MasterCard Debit jako karta wypukła może zostać także wykorzystana do płatności w Internecie.
Sprzętowy PekaoToken jest kolejną wdrażaną do oferty banku zaawansowaną metodą autoryzacji w systemie bankowości elektronicznej Pekao 24. Umożliwia ona autoryzację operacji w bankowości elektronicznej Pekao24 bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, przy jednoczesnym zachowaniu maksimum bezpieczeństwa. Klient otrzyma token wielkości karty kredytowej, który z łatwością mieści się w portfelu. Tym samym użytkownicy systemu Pekao24 od stycznia będą mogli wybrać jedną z czterech metod autoryzacji: sprzętowego tokena, tokena aplikacyjnego w telefonie komórkowym, haseł przesyłanych SMS-em, oraz karty kodów jednorazowych.
- Mijający rok to rok kontynuacji rozwoju oferty Pekao dla klientów indywidualnych. Kończymy go mocnym akcentem wprowadzając debetowe karty zbliżeniowe i sprzętowy token do autoryzacji transakcji w Internecie. Naszym priorytetem jest dostarczanie wygodnych i funkcjonalnych rozwiązań dla klientów – powiedział Grzegorz Piwowar, wiceprezes Banku Pekao SA odpowiedzialny za pion detaliczny.
To właśnie w 2010 roku Bank Pekao przeprowadził największą na polskim rynku wymianę kart płatniczych na wyposażone w mikroprocesor i zgodne ze standardem EMV, który wyraźnie zwiększa poziom bezpieczeństwa w posługiwaniu się plastikowym pieniądzem. W ciągu roku wymienionych zostało ponad 2 miliony kart. Jednocześnie do standardu EMV została dostosowana sieć bankomatów Pekao.
Dynamicznie rozwijał się także program rabatowy „Płać kartą bo warto”, którego skala zasięgu została podwojona w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie obejmuje on ponad 1000 punktów handlowych i usługowych w całej Polsce, w których osoby płacące wszystkimi kartami Pekao mogą liczyć na atrakcyjne rabaty.
Bieżący rok przyniósł również szereg zmian w bankowości elektronicznej. W lipcu ruszyła bankowość mobilna, która spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów. W listopadzie korzystało z niej już 25 tysięcy unikalnych użytkowników. Natomiast od kwietnia klienci mogą korzystać z nowego, ergonomicznego i innowacyjnego serwisu transakcyjnego Pekao24.
W skali roku liczba użytkowników Pekao24 wzrosła o 26 proc. do 1,7 miliona osób. Dokonywali oni 500 tys. logowań dziennie, wykonując 4,5 miliona transakcji miesięcznie. Każdego dnia przybywało 1300 nowych użytkowników Pekao 24. W efekcie prawie 80 proc. transakcji klientów detalicznych w Banku Pekao dokonywanych jest za pośrednictwem kanałów elektronicznych.
Swoją aktywność w Internecie Pekao podkreśliło stworzeniem nowego portalu www.kredyty-hipoteczne.pekao.com.pl. Można tam znaleźć kompendium informacji dotyczących procesu kredytowego oraz zaawansowany kalkulator pozwalający wyliczyć wielkość raty (także w ramach programu Rodzina na Swoim). Za pomocą portalu klienci mogą umówić się również na wizytę w oddziale. Portal cieszy się dużą popularnością - miesięcznie odwiedza go ponad 100 tysięcy klientów, którzy wykonują ponad 70 tysięcy symulacji kredytowych.
- Rozumiejąc potrzeby klientów stworzyliśmy funkcjonalny portal hipoteczny. Jest on dla nich przewodnikiem przy podejmowaniu istotnych decyzji życiowych, a taką jest zakup własnego mieszkania lub domu. Nasz portal hipoteczny wyróżnia się przejrzystością, kompleksowością i zintegrowaniem z działalnością operacyjną banku. Dzięki temu nasi klienci mogą liczyć na szybki kontakt i fachową poradę doradcy hipotecznego – powiedział Grzegorz Piwowar.
Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (ponad 1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 20 000 w całej Europie. Bank Pekao SA obsługuje ponad 5 milionów klientów.
Bank Pekao SA w 2010 roku otrzymał tytuł "Najcenniejszej polskiej firmy 2009 r." tygodnika "Newsweek" i AT Kearney Czterokrotnie zdobył tytuł Najlepszego Banku w Polsce w roku 2005, 2008, 2009 oraz 2010 przyznawany przez magazyn „Euromoney”, tytuł Najlepszego Polskiego Banku w roku 2006, 2009 oraz 2010 magazynu „Global Finance”, a także trzykrotnie był uznawany za Najlepszy Bank w Polsce w roku 2009, 2008 i 2004 przez magazyn „The Banker” .
Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która jest silnie zakorzeniona w 22 europejskich krajach, prowadzi prawie 9600 placówek oraz zatrudnia ponad 161 tys. osób, według stanu na koniec czerwca 2010 roku.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nowe-innowacyjne-produkty-w-pekao-funkcjonalnosc-i-wygoda-dla-klientow